Riktig kultur tåler omfattende endringer

Vår filosofi

De fleste virksomheter har «digital transformasjon» høyt oppe på sin agenda. Men hva betyr dette i praksis? Basert på vår brede erfaring både fra online og offline-virksomheter, store og små, unge og mer modne, innen privat og offentlig sektor, mener vi dette betyr å rigge virksomheten for endring, i tett samarbeid med kunder og brukere. 

Om Right Culture

Vi hjelper virksomheter med å utvikle sin kultur slik at den tåler kontinuerlige endringer.

Virksomheter må bli mer dynamiske og må evne å fatte beslutninger og få ting gjort på en effektiv måte. Denne evnen gjelder alle – enten virksomheten er et lite internett-selskap, et tradisjonelt industrikonsern, en NGO eller en del av offentlig sektor. Men i en verden som endrer seg raskt, er endringstakt avgjørende for å vinne tillit og respekt fra brukerne/kundene.

Hulda+Haugen%2C+portrett.jpg

Hulda Haugen

Hulda Haugen er grunnlegger av Right Culture og har hovedfag i internasjonal politikk og historie fra the Graduate Institute of Geneva.

Hun har jobbet med endringsledelse og organisasjonsutvikling i mer enn 20 år og har konkret erfaring med kulturendringer i store virksomheter som har gjennomgått omfattende endringer.

Hulda startet som Management Trainee i Schibsted i 2000 og har siden den tid jobbet med å få menneskene i en virksomhet til å være gode drivere for endring med en kultur som inviterer til engasjement, som respekterer og lytter til ansatte og som gir folk frihet til selv å komme med de gode løsningene.

Hulda var blant annet leder for Management Traineeprogrammet til Schibsted og HR/Organisasjonsdirektør for Schibsteds internasjonale online rubrikkvirksomhet i 30 land, før hun i 2015 dro til Brasil for å drive kulturendring i datterselskapet Olx Brasil der. Etter endt snuoperasjon av denne online rubrikkvirksomheten, bygget Hulda opp og ledet Origo folk – organisasjonsdelen av Oslo kommunes fellessatsning på digital transformasjon.